Followers

Saturday, September 28, 2013

Doris' prayer letter - September 2013

When all seems black,
help me to remember the peace of Your promise
When all seems dark,
Help me to remember the purity of Your light.
When all seems hopeless,
Help me to remember the comfort of Your words
When all seems discord,
Help me to remember the harmony of Your creation
Lindisfarne


Dear Friends in DIAKONIA,

Let us continue to encourage, support and help each other! Praying is also to remember the comforting and healing powers of our God!

Prayers:
-for Nairobi and all the people involved, hurt and destroyed through hatred
-for Asia, Philippines, Mexico and all the other countries where so many lost everything through Hurricanes and Taifuns

Praise God for the life of Betsy K. Ewing, DIAKONIA President 1972 – 1979, who passed away last week . ( read more on facebook) (she was instrumental for the Manila Assembly 1979).

Liebe Freundinnen und Freunde in DIAKONIA

Wenn alles schwarz erscheint,
hilf mir mich an den Frieden deiner Verheißungen zu erinnern
Wenn alles dunkel erscheint,
hilf mir, mich an die Reinheit deines Lichtes zu erinnern
Wenn alles hoffnungslos erscheint,
hilf mir, mich an die tröstende Kraft deiner Worte zu erinnern,
Wenn alles durcheinander erscheint,
hilf mir, mich an die Ausgeglichenheit deiner Schöpfung zu erinnern.


Gebetsanliegen:
-Nairobi, betet für die Menschen, die verstört, verletzt, trauernd sind durch den Hass der so viel zerstört
-Für Asien, die Philippinen, Mexiko und andere Länder die von der Zerstörung durch Hurrikans und Taifuns betroffen sind

Wir danken Gott für das Leben von Betsy K. Ewing, DIAKONIA Präsidentin 1972 -1979, die in der vorigen Woche 90 jährig verstarb. (Leitete die Konferenz 1979 in Manila).

Connected in Prayer and Service/ Verbunden im Gebet und Dienst,

Schwester Doris Horn

No comments:

Post a Comment